SVETOVNI DAN ZEMLJE – NAŠA MOČ, NAŠ PLANET
Ob Svetovnem dnevu Zemlje smo se v našem vrtcu pogovarjali o pomembnosti našega planeta, o tem, kaj vse nam Zemlja ponuja in kako lahko z majhnimi dejanji vsak dan skrbimo za boljši in čistejši svet.
S pomočjo slikovnega gradiva smo raziskovali elemente narave – zemljo, vodo in zrak. Ugotavljali smo, kaj vse živi na našem planetu in kako različna živa bitja sobivajo v naravnem okolju. Otroci so skozi pogovor, risanje in ustvarjalne naloge izrazili svoje razumevanje narave in pomena ohranjanja čistega okolja.
Poseben poudarek smo namenili varovanju okolja: učili smo se ločevanja odpadkov, razmišljali o zmanjšanju uporabe plastike in pomena ponovne uporabe. Vsak otrok je postal »mali varuh Zemlje« – zavedajoč se, da imajo že najmlajši moč, da naredijo spremembo.


Pri dejavnostih smo uporabili tudi poučne knjige in leksikone za otroke, ki so nam pomagali pri razumevanju sveta okoli nas:
- Zemlja: Spoznaj svoj planet (National Geographic Kids)
- Varujmo naravo (Zbirka Čebelica)
- Zakaj? Zato! – Narava (Usborne)
- Kako ločujemo odpadke?
- Velika otroška enciklopedija o naravi
- Voda, zrak in zemlja – zakaj jih moramo varovati?
Z njihovo pomočjo so otroci spoznavali naravne procese, pomen ekosistemov ter načine, kako lahko sami pripomorejo k čistejšemu okolju.
Na vrtčevskem igrišču smo skupaj uredili visoke grede, jih napolnili s svežo zemljo in posejali zelenjavo. Otroci so ob tem spoznali, kako pomembna je zemlja za rast rastlin ter kako narava vrača, če zanjo lepo skrbimo.
Ob zaključku smo skupaj oblikovali likovno razstavo »Naša moč – naš planet«, kjer so otroci skozi risbe predstavili svojo ljubezen do narave in željo po čistem, zelenem svetu.
Z majhnimi koraki lahko naredimo veliko. In prav otroci nam s svojo iskrenostjo, radovednostjo in ustvarjalnostjo kažejo, kako svetla je prihodnost našega planeta.
Zapisala: Mihaela Hovnik














Izvedene dejavnosti:
- s pomočjo kocke, na kateri so slike različnih dejavnosti, ki jih ljudje počnemo na našem planetu, so otroci ugotavljali, ali le te planetu koristijo ali škodujejo;
- plakat: otroci so razvrščali slike in fotografije, na katerih so prikazani onesnaževanje ali ohranjanje planeta, jih poimenovali in opisovali ter izdelali plakat;
- kemični poskus: s kisom in sodo bikarbono ter modro in zeleno barvo so ustvarili podobo Zemlje. Pri tem so iskali odgovore na vprašanja: kaj se zgodi, če vzamemo ali dodamo več določene sestavine, kakšna reakcija nastane. Spoznavali so podrobnosti nastajanja mehurčkov, spremembe barve in hitrosti reakcij, kar je poglobilo njihovo razumevanje vzroka in posledice – kot vplivajo naša vsakodnevna dejanja na planet Zemlja;
- “vesela in žalostna Zemlja”: iskanje in izrezovanje slikovnega materiala, pogovor z otroki ter pobarvanka;
- obisk gozda: sprehod po gozdnih poteh, iskanje zdravilnih rastlin, malih živali, opazovanje prebujanja narave;
- okušanje, tipanje, poslušanje, opazovanje – uporaba vseh čutov v naravnem okolju;
- lov na gozdni zaklad: iskanje naravnih materialov iz gozda, pogovor o pomenu gozda za nas;
- sirup iz smrekovih vršičkov: nabiranje smrekovih vršičkov in priprava sirupa;
- živo/neživo: razvrščanje fotografij – kaj je živo in kaj ne ter zakaj.


