ČEBELA – UTRIP SVETA
Črtasta srajčka in drobcena krila –
V lončke iz voska bo med natočila.
(A. Štefan)
Celo šolsko leto smo opazovali naravo v oklici vrtca in bili pozorni na njeno spreminjanje skozi letne čase. V vsakem obdobju smo odkrili njene zanimivosti, najbolj pa nas je pritegnila spomladi, ko so na plan pokukale prve cvetlice. Drevesa so začela brsteti, trava je ozelenela in prebudile so tudi živali. Odpravili smo se na bližnji travnik in se podali v raziskovanje. Otroke je zelo pritegnila čebela, ki je letala od cveta na cvet, lahko pa so slišali tudi njeno brenčanje.
Pomen čebele je izreden za ohranjanje ekološkega ravnovesja in biotske pestrosti, kar pomeni, da ima čebela izreden pomen za človekovo življenje. Poleg slastnih in zdravih čebeljih pridelkov (med, vosek, matični mleček, cvetni prah…), čebele poskrbijo za opraševanje rastlin.
Kjer ni čebel, tudi ni življenja, saj so prav čebele pokazatelj čistega okolja.
Strokovne delavke smo želele o tako pomembni živali ozavestiti tudi naše najmlajše. Ideja je obrodila sadove – zavihale smo rokave in se podale v načrtovanje projekta. Pri pripravi in izvedbi projekta so sodelovali vsi otroci. Najprej smo izdelali didaktični material. Uporabili smo naravni material, odpadno embalažo, pripravili slikovne karte, sestavljanke, vstavlljanke, natikanke, prstne lutke in lutke na palici, delovne liste, izdelali igre s pravili, pripravili knjižni kotiček.
Nato je sledila priprava Devžijevega čebeln´aka – urejanje prostora, ko vrtna uta postane Devžijev čebel´nak. Izdelali smo panje: za to smo uporabili različne tehnike slikanja, risanja, odtiskovanja… Izdelali smo satovje iz kartonasta embalaža od jajc, pobarvali ga z rumeno tempera barvo. Didaktični material za spoznavanje čebel smo prinesli v čebelnjak in pripravili spodbudno učno okolje.
Otroci so raziskovali, opazovali, spoznavali čebelo in se seznanjali z njeno pomembnostjo za ohranjanje ekološkega ravnovesja in biotske pestrosti. Spoznali so življenje čebele, razvojni krog čebele, se seznanili z dvigovanjem ekološke ozaveščenosti in ohranjanjem naravne in kulturne dediščine.
Izvedli smo tudi plesno dramatizacijo: Čebele in medvedi, se seznanili z novo pesmijo Čebelica (J. Bitenc), peli Čebelarja (L. Slak), se igrali prstne igre Panj in čebele, iskali rešitve pri poslušanju ugank, se seznanili z različnimi deklamacijami o čebelah, šteli, prirejali, razvrščali… zajeta so bila vsa področja kurikuluma.
V sredo, 18.5.2022, smo obiskali Učni čebelnjak Čebelarskega društva Kotlje, kjer smo spoznali čebele in se seznanili s poklicem čebelar. Čebelarji so nas prijazno sprejeli in nam pokazali družino čebel, njihove člane, kako je sestavljeno satovje, nas poučili o pridelavi različnih vrst medu (kostanjev, gozdni, akacijev…) ter nas pogostili s sladkim čebeljim pridelkom. »Naj medi!«
V petek, 20.5.2022, na Svetovni dan čebel, smo si ogledali tudi gledališko predstavo Radovednica iz čebelnjaka.
V predšolskem obdobju je otrok aktivni raziskovalec, ker svet spoznava s svojimi čutili, zato je tako pomembno, da mu nudimo spodbudno učno okolje. Področje narave je otrokom še posebej pri srcu. Z zgledom in odgovornim ravnanjem odrasle osebe pa si otrok razvija skrb za ohranjanje okolja in začuti utrip narave.
»Besede so kot čebele, ki pikajo ali prinašajo med« – upam, da so moje prinesle nekaj medu za vsakega posameznika! Začnimo spreminjati svet že danes za naš boljši jutri!
Zapisala: Marina Petakovič